Ga naar inhoud

Plotseling geen geluid meer WIN10 PRO


theplayer

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, theplayer zei:

Ik heb het nu op mijn tweede computer geprobeerd maar ook daar verschijnt dezelfde melding.  Dat is wel erg toevallig....

 

3 minuten geleden, theplayer zei:

Daarom vermoed ik dat de hudige problemen met dat Media Creation Tool (mede) veroorzaakt worden door het corrupte WIN 10 OS.

Ik kan hier niet meer volgen; op een andere PC  krijg je dezelfde foutmelding, dan heeft het toch niets te maken met een beschadigt OS.

 

Ondertussen heb ik uit nieuwsgierigheid zelf een USB Win 10 aangemaakt, zonder probleem.😐😶.

Je gebruikt toch de originele Windows pagina ??

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef me dan even de link van waar je vertrekt om (Media Creation Tool?) te downloaden

(zodat ik me niet met iets anders ga bezighouden)

 

Edit: 'k hoef het blijkbaar al niet meer te doen, gezien Eddy X het al deed (mooi zo!)

Maar zowel zijn als mijn vraag gaan dus over 'waar klik je op om die MTC binnen te halen?)

(en geef de link-zelf, wil je?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/2/2022 om 09:33, Passer zei:

 

jawel hoor, nog niet opgeven.

 

1. de melding 'de computer wordt bijgewerkt': was dat het gevolg van het klikken op die update-now-knop?

 

zo neen: probeer die knop dan toch eens even?

zo ja: werk je systeem dan bij (mèt behoud van eigen zaken) : https://www.pc-helpforum.be/topic/67940-windows-10-vernieuwen-met-behoud-van-je-persoonlijke-bestanden-en-apps-programma’s/

 

Hallo Passer,

 

Dat is deze link die je me op 25 -2 gegeven heb. (ik zou geen andere hebben durven nemen,...😊😊!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eddy X zei:

 

Ik kan hier niet meer volgen; op een andere PC  krijg je dezelfde foutmelding, dan heeft het toch niets te maken met een beschadigt OS.

 

Ondertussen heb ik uit nieuwsgierigheid zelf een USB Win 10 aangemaakt, zonder probleem.😐😶.

Je gebruikt toch de originele Windows pagina ??

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

Ik kom er maar niet achter wat ik nu telkens toch fout doe ...😒😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is deze link:

 

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

Maar wat nu erger is.. Ik heb eerder op verzoek geprobeerd om dat MediaCreationTool op mijn andere computer binnen te halen.

Dat is daar ook niet gelukt, maar ik ben daar nu wel alle snelkoppeling-iconen op het Bureaublad kwijt. Alleen de prullenbak staat er nog. Heb ik nu een virus binnengehaald of wat...???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theplayer,

we zijn nu al vanaf blz 4 bezig met dit:

22 uren geleden, theplayer zei:

Ik krijg alleen Softonic om te kunnen downloaden, maar uit ervaring is dat een heel slechte site!

 

1 Wààr in godsnaam staat op deze bladzijde (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10  ) een link naar iets van Softsonic???

 

2 en eigenlijk wéér dezelfde vraag als Leono stelde: wat deed je toen je op die webpagina was aangekomen?

 

graag op die twee vragen een duidelijk antwoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,

maar je zal ook wel opmerken dat TS wel eens van de hak op de tak springt en soms gewoon niet in gaat op voorstellen.

 

Waar zijn we de laatste posts mee bezig?

Met een herinstallatie van windows over zijn huidige windows heen.

Probleem: hij krijgt daarbij foutmeldingen (die noch Eddy X noch ik kunnen plaatsen en die zelfs op een andere computer van hem zich zouden voor doen.

Dus proberen we nu te zien wààr hij in de fout gaat, want op blz 4 van dit topic zegt hij dat hij bij iets van Softonic uitkwam en verwijst daarbij naar die pagina van

microsoft.com en dàt is nu net iets waar ik geen geloof aan kan schenken.

Dus is TS gewoon op eigen initiatief andere dingen aan het proberen of weet-ik-veel, maar dat hij bij iets van Softonic uitkomt met wat wij hier vertelden,

dat geloof ik gewoon niet.

 

Je zegt: een aantal antwoorden en ik (en jij niet alleen denk ik) zie door de bomen het bos niet meer.

Alleen stuur je de werking van de laatste bladzijden helemaal een andere richting uit en schakel je over van 'windows over de huidige windows heen zetten'

naar het reset windows update tool.

Tja, nu vrees ik dat TS ook helemaal de draad aan het kwijtraken is.

 

Ik stel voor van met jouw voorstel even te wachten (gezien we een hersteloperatie probeerden uit te voeren)

en - moest dit niet lukken - dat je dan met die updatetool gaat werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theplayer zei:

Maar wat nu erger is.. Ik heb eerder op verzoek geprobeerd om dat MediaCreationTool op mijn andere computer binnen te halen.

Dat is daar ook niet gelukt, maar ik ben daar nu wel alle snelkoppeling-iconen op het Bureaublad kwijt. Alleen de prullenbak staat er nog. Heb ik nu een virus binnengehaald of wat...???

 

Ga eens naar eset.com (ESET Online Scanner | ESET) en voer een (gratis) eenmalige scan uit van je beide systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.