Ga naar inhoud

Haperende laptop, soms heeeeeel traag, soms prima


Marga

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Dit zijn mijn eerste schreden op dit forum. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast heel erg bedankt voor het meelezen! En ik zal mijn uiterste best doen om jullie advies op te volgen. 

 

Mijn laptop (ACER, 3 jaar oud, WINDOWS 7) is soms ineens heel traag, vooral als ik op Chrome iets doe. Hij hapert dan, ligt even stil, gaat na een paar minuten weer verder. De muis is dan ook niet meer te bewegen. 

Ik heb iets gedaan, volgens mij een virusprogramma gedraaid. En daarna AVG erop gezet. Sinds deze actie is het dramatisch.  

Zie foto Taakbeheer 1

 

Ik heb toen AVG stilgezet, nu draait het wat rustiger, zie foto Taakbeheer 2

 

Maar nog steeds is het allemaal een moeizaam geheel. Kan niet lekker doorwerken zeg maar.

 

Kan iemand me helpen? Wat hebben jullie nodig aan info?

 

Bedankt!

Groet,

Marga

post-30659-0-52126500-1427998781_thumb.p

post-30659-0-90001200-1427998785_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marga,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

 

Je postte je topic bij Windows Vista, maar je geeft aan met Windows 7 te werken: je topic werd verplaatst naar Windows 7.

 

Eventjes wat dieper kijken in je laptop: kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde linkje hier in je topic posten ? ...

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystal DiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Klik op volgens en vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
  • Als het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

54f43fb2c3494-CDI.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima !

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.
Klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".
Selecteer het tabblad Windows.
Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."
Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nog eventjes wat dieper kijken en hem grondig opschonen ... kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.