Ga naar inhoud

Haperende laptop, soms heeeeeel traag, soms prima


Marga

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het leek er even op dat het beter ging maar vandaag doet de laptop weer dramatisch sloom. Als ik een paar tabbladen op Chrome open heb staan loopt het hele systeem bijna vast. 

Ik heb even (nou ja even, duurt allemaal dus heel lang) een printscreen gemaakt van het taakbeheer.

 

En ik herinner me dat ik gisteren of eergisteren iets van JAva Flash ofzo heb gedownload, omdat ik anders een website niet kon openen. Kan het daarmee te maken hebben?

 

Bedankt voor het meekijken!

post-30659-0-57235000-1428565521_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat je geheugen aan zijn max capaciteit zit en dat kan voor vertragingen en haperingen zorgen.

 

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".
Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".
Klik nu op de hoofding van de kolom "geheugen" tot de processen die veel geheugen verbruiken bovenaan staan.
Zo zie je welk proces het meeste van je geheugen in beslag neemt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor het hoge geheugenverbruik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb op de verkeerde kolomhoofding geklikt :(

Je moeet de kolom geheugen hebben en niet processor.

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".
Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".
Klik nu op de hoofding van de kolom "geheugen" tot de processen die veel geheugen verbruiken bovenaan staan.
Zo zie je welk proces het meeste van je geheugen in beslag neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft je antivrus: Avast (download begint automatisch na een vijftal seconden) is dé lichtgewicht uit het ganse peloton, die bovendien een degelijke bescherming biedt.

 

Mocht je tijdens de installatie van Avast het aanbod krijgen om een andere versie dan de Free Antivirus (bijvoorbeeld Internet Security) te installeren / proberen, dan wijs je deze aanbiedingen af door op de juiste plaats te klikken / vinkje weg te halen.

 

Avast Free is gratis, je dient je enkel jaarlijks te registeren (via een e-mailadres of Facebookaccount) ... 30 dagen voordat je registratie vervalt word je hiervan verwittigd, ruim op voorhand dus.

 

AVG verwijder je best met AVG Remover (kies de juiste versie).

 

Nadat je AVG hebt verwijderd schoon je je laptop op met Ccleaner zoals hier beschreven (Windows - Applicaties - Register).

 

Na deze opruimbeurt en een herstart van je laptop kan je Avast installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.